woensdag 2 mei 2012

Ann Jorissen Identikit

Hoewel Ann Jorissen al enkele jaren in Elen woont, is ze geboren en getogen in Veldwezelt: “Op de humaniora had ik al Sierkunsten gevolgd op PHIKO in Hasselt maar omdat mijn ouders een job in de artistieke sector niet meteen zagen zitten, ben ik kleuterleidster geworden.” Maar na 10 jaar was de aantrekkingskracht van de wondere wereld van de kunst zo groot dat ze naar de Academie in Anderlecht trok: “Ik leerde er beeldhouwen. Nadien heb ik nog diverse andere cursussen gevolgd o.a. grafische vormgeving.” Zo’n 20 jaar terug werd Ann echt actief als kunstenares: “Ik begon te werken met afgedankte materialen, gaf regelmatig tentoonstellingen (ze had zelfs vier jaar een eigen kunstgalerij in Mechelen) en ben nu heel actief op het vlak van digitale bewerkingen.” Meer info: www.annjorissen.be. De foto's zijn al een voorproefje maar om een volledige indruk te krijgen, is het toch een 'must' om 'het pad van Ann Jorissen' volledig te doorlopen. De dynamische en steeds wisselende expositie van kunstenares Ann Jorissen is in Cultuurcentrum Achterolmen te bezichtigen van 6 mei t.e.m. 22 juni 2012.

0 reacties:

Een reactie posten